Update donderdag 14 december

Voortgang

We hebben goed en slecht nieuws. Het goede nieuws is dat de aanleg van het kunstgrascomplex op schema ligt. Dit ondanks de sneeuw en de slechte weersomstandigheden. Hieronder vindt u een verslag aan de hand van een aantal foto’s.

Waar het voortvarend gaat met het kuntgras, gaat het slecht met alles wat daaromheen nog moet gebeuren. Het heeft zoveel gesneeuwd en geregend de afgelopen dagen, dat deze week helemaal niet gewerkt kan worden aan de shaping rondom het kunstgrascomplex. Wij hebben even een paar droge dagen nodig, zodat de boel kan drogen.

Wij houden u op de hoogte.

Na afgelopen weekend is eerst zoveel mogelijk van de sneeuw verwijderd, zodat de aanleg van de kunstgrasgreen weer hervat kon worden.

Het eerste stuk kunstgras is gelegd en het doek van foam bedekt bijna het gehele kunstgrascomplex.

Het fairway- en bunkerkunstgras ligt er bijna helemaal in.

Links het greengras en rechts het fairwaygras beide van kunstgras.

Links het fairwaygras en rechts het “bunkerzand”.

De mat van foam wordt eerst gelegd. De foam zorgt voor een natuurgetrouwe stuit van de bal.

Het kunstgras wordt op maat gesneden volgens de tekening van golfbaanarchitect Alan Rijks.

Lijmstrips om de stukken kunstgras aan elkaar te verbinden en naadloos aan elkaar aan te laten sluiten.

De lijmstrips worden aangebracht.

Links en rechts van de naad worden er voor extra stevigheid spijkers in het kunstgras geslagen.

Op de naden wordt zand geplaatst zodat er extra gewicht op de plakstrips komt, zodat deze beter hechten.

De holes zijn “gestoken”.

De kolkputten hebben al heel wat water afgevoerd naar de sloten.

 

Update vrijdag 6 december

Afgelopen week is er hard gewerkt aan de Driving Range. Hieronder een aantal foto’s van de werkzaamheden.

De vorm van het kunstgrascomplex ligt er en wordt afgedekt met een drukdoek.

Een laag van 30 cm puingranulaat is aangebracht.

Het puingranulaat krijgt zijn eerste bewerking met een trilplaat.

Met een bunkerrake wordt het oppervlakte eerst goed geëgaliseerd. Daarna wordt het met een wals super strak gemaakt. Het witte materiaal ligt onder het kunstgras en zorgt ervoor dat de ballen een natuurgetrouwe bounce krijgen.

Roelof Pelgrum (Firma de Ridder), Haaye de Jong (South Westgreens), Alan Rijks (Golfbaanarchitect) en Marcel Menger (GCN) nemen de vorderingen van het project door.

Henk de Wit en Peter Tettero overleggen over de bekabeling van de nieuwe verlichting.

Door gebruik te maken van rijplaten kan zand en puingranulaat direct op de plaats worden gestort.

Voor de Driving Range ligt een “dure sleuf” gevuld met 2 draden voor de aansturing van de beregening, een nieuwe hoofdleiding voor de beregening, drainagestrengen, meerdere kabels voor de verlichting en een mantelbuis om in de toekomst andere draden door te kunnen trekken.

Kolkputten en drainageslangen moeten het water afvoeren.

Aanleg duiker. De waterpartijen van hole 8 en 9 worden verbonden door een duiker (doorsnee 31.5 cm) met de waterpartijen van hole 1 t/m 7.

Met deze machine zijn er nieuwe beregeningsbuizen rondom de putting green getrokken.

Update donderdag 30 november

Overdag wordt er hard gewerkt aan de Driving Range. Hierdoor kan er overdag alleen vanaf de buiten afslagplaatsen worden geslagen. In de avond liggen de werkzaamheden stil en kan er gewoon afgeslagen worden. Op de beneden en boven verdieping hangt nu de LED verlichting.

Hieronder een aantal foto’s van donderdagavond

Het veld is verlicht, u kunt gewoon zien waar uw ballen heen gaan.

De kraan staat stil na een dag hard werken.

De beneden en boven verdieping zijn voorzien van Led verlichting.

Update dinsdag 28 november

De werkzaamheden op de Driving Range om een spectaculair kunstgrascomplex van 1350 m2 aan te leggen zijn inmiddels in volle gang. Natuurlijk is er begonnen om met de frees machine ongeveer 6000 m2 gras te verwijderen. Vervolgens is een groot gedeelte van het kunstgrascomplex uitgegraven en zijn daarbuiten ook al enige contouren zichtbaar. In het veld wordt hoogteverschil gemaakt, zodat het water afgevoerd kan worden via putten.

De eerste stap met de nieuwe LED verlichting is ook gemaakt. Op de benedenverdieping van de Driving Range zijn alle TL buizen vervangen voor LED verlichting. Dit is niet alleen een milieu bewuste keuze, maar de lichtopbrengst van deze nieuwe verlichting is veel hoger dan de oude.

Hieronder een aantal foto’s en een video van de werkzaamheden toe nu toe.

De Driving Range zoals die was. De natte plekken zullen verdwijnen. De eerste contouren van het kunstgrascomplex zijn zichtbaar.

De freesmachine en de kraan aan het werk.

Hier ziet u de eerste contouren.

Gedurende de dag kunt u gelukkig nog wel gebruik maken van de buiten afslag plaatsen. Vanaf 18:00 is de gehele Driving Range geopend.

We vragen nog een paar weken geduld van u, want zo ziet het er ongeveer uit voor kerst.

De nieuwe LED verlichting op de Driving Range.

Close
Go top